Η χορτοφαγία επηρεάζει τη γυναικολογική υγεία;

Η αυστηρή χορτοφαγία, αντίθετα απ’ ότι πιστεύουν πολλοί, δεν είναι δυστυχώς η καλύτερη επιλογή για τη γυναίκα, αν το κρίνουμε από τη ματιά της γυναικολογικής υγείας.  Άλλωστε, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η ισορροπημένη διατροφή είναι αυτή που βοηθάει τον οργανισμό να αντιμετωπίζει τους νοσογόνους παράγοντες.

Ποια είναι όμως τα θετικά και τα αρνητικά που προσφέρει η χορτοφαγία στην υγεία των γυναικών;

Αρνητικά
Υπογονιμότητα

Έρευνες δείχνουν πως τα μεγαλύτερα ποσοστά υπογονιμότητας παρουσιάζονται στις γυναίκες χορτοφάγους. Αυτό οφείλεται και στη μεγάλη κατανάλωση σόγιας που συνήθως πραγματοποιούν, καθώς μελέτες δείχνουν ότι η σόγια η οποία χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της πρωτεΐνης, επηρεάζει αρνητικά τη γονιμότητα της γυναίκας.

Οστεοπόρωση

Οι γυναίκες χορτοφάγοι, είναι στην ομάδα υψηλού κινδύνου σε ότι αφορά την οστεοπόρωση. Οι γιατροί πιστεύουν ότι δύσκολα μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη ασβεστίου που υπάρχει στον οργανισμό των χορτοφάγων, οι οποίες εκτός από το κρέας και το ψάρι δεν τρώνε και τα γαλακτοκομικά.

Ισορροπία PH κόλπου

Τα γαλακτοκομικά, ιδιαίτερα αυτά που περιέχουν προβιοτικά, συμβάλλουν σημαντικά στη διατήρηση της ισορροπίας του PH του κόλπου, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πιο ευάλωτος στην ανάπτυξη μικροοργανισμών, άρα και κολπικών λοιμώξεων. 


Κατάθλιψη

Η χορτοφαγία επίσης, μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην καλή υγεία του νευρικού συστήματος και κατ’ επέκταση ήπια κατάθλιψη. Αυτό προκύπτει από την έλλειψη της βιταμίνης Β12, η οποία βρίσκεται στο κρέας και είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των κυττάρων και τη λειτουργία των νεύρων

Θετικά
Μείωση βάρους

Η μειωμένη πρόσληψη ζωικού λίπους και ο περιορισμός των θερμίδων που γίνεται μέσα από αυτή τη διατροφή, οδηγούν τη γυναίκα στην απώλεια βάρους. Παρόλα αυτά, θέλει προσοχή στις ποσότητες, καθώς η χορτοφαγία πολλές φορές μπορεί να προσθέτει κιλά. Αυτό συμβαίνει όταν οι γυναίκες δεν ικανοποιούνται μόνον από τα λαχανικά που τρώνε και καταφεύγουν με μανία στο ψωμί, στα ζυμαρικά και τις πατάτες σε μεγάλες ποσότητες, πράγμα το οποίο αυξάνει το σωματικό βάρος.

Αλτσχάιμερ
Τέλος, πρόσφατες Αμερικάνικες μελέτες έδειξαν ότι οι γυναίκες που καταφεύγουν στη χορτοφαγική διατροφή, έχουν πολύ μικρές πιθανότητες να πάθουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ, γιατί τα λαχανικά και τα φρούτα και τα δημητριακά βοηθούν πολύ τη μνήμη.

Η χορτοφαγία βέβαια, στις διάφορες μορφές της, είναι περισσότερο στάση ζωής και είναι σεβαστή και όπως κάθε επιλογή, έτσι και αυτή, έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Σε κάθε περίπτωση όμως, επειδή πρέπει να προέχει η υγεία, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε κατά γράμμα τις οδηγίες τόσο του ιατρού που παρακολουθεί το ιστορικό σας, αλλά να αναφέρετε και στον γυναικολόγο σας τις διατροφικές σας συνήθειες, καθώς ενδέχεται να επηρεάσουν κάποια στιγμή τη γυναικολογική σας υγεία.





Διαβάστε ακόμα
Πόσα κιλά θα πάρω στην εγκυμοσύνη; Τι πρέπει να προσέχετε για να είστε γυναικολογικά υγιείς Οι επιπτώσεις του καπνίσματος
  English version






ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ Dr. ΝΑΟΥΜ

Κοσμητική Γυναικολογία / Μαιευτική