H καρδιά στην εμμηνόπαυση

Όλοι ξέρουμε ότι όταν μιλάμε για την εμμηνόπαυση, συνήθως έχουμε ως επακόλουθα τις εξάψεις , τη δυσκολία στον ύπνο, την ξαφνική εφίδρωση, τις διαταραχές στη διάθεση, την αύξηση σωματικού βάρους κ.α. Όμως, ίσως δεν σκεφτόμαστε και τις συνέπειες που έχει στην καρδιά μας, καθώς η καρδιοπάθεια είναι από τις μεγαλύτερες αιτίες θανάτου στις γυναίκες, κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης.

Τι συμβαίνει στην εμμηνόπαυση;
Ένας μεγάλος σύμμαχος των γυναικών, τα οιστρογόνα αρχίζουν και μειώνονται κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αρτηριακή πίεση, αλλά και η χοληστερίνη, γεγονός που επιβαρύνει την καλή λειτουργία της καρδιάς. Έτσι, συνήθως στις ηλικίες άνω των 55 ετών, οι γυναίκες μπορεί να αποκτήσουν ξαφνικά πρόβλημα με την καρδιά τους, ενώ μέχρι τότε δεν είχαν!

Οι επιβαρυντικοί παράγοντες
•    Καταρχάς, τεράστιο ρόλο παίζει η διατροφή. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε στη διατροφή που κάνει η γυναίκα κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, αλλά στη διατροφή που έχει ακολουθήσει από μωρό παιδί! Φυσικά, ποτέ δεν είναι αργά για να ακολουθήσουμε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, με μερικές συμβουλές που θα δούμε πιο κάτω.
•    Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η άσκηση. Ένα σώμα οκνηρό σήμερα, που σπάνια σηκώνεται από τον καναπέ, είναι λογικό να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα υγείας στο μέλλον, ανάμεσα σε αυτά και τα καρδιαγγειακά.
•    Το κάπνισμα, είναι πολύ γνωστό ότι προκαλεί μία σειρά προβλημάτων, ενώ επηρεάζει άμεσα και σημαντικά την καρδιά. Ταυτόχρονα, οι γυναίκες που ακολουθούν αντισυλληπτική αγωγή και καπνίζουν, αυξάνουν κατακόρυφα τις πιθανότητες να αποκτήσουν καρδιαγγειακά προβλήματα.
•    Το σωματικό βάρος είναι ένας ακόμα παράγοντας, ιδιαιτέρως εάν αυξηθεί κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, στην οποία ως γνωστόν ο μεταβολισμός της γυναίκας σχεδόν “κοιμάται”. Αύξηση σωματικού βάρους σε αυτή την περίοδο, συνήθως σημαίνει και ανοχή στην ινσουλίνη, δηλαδή την ορμόνη που μετατρέπει το σάκχαρο και τους υδατάνθρακες σε ενέργεια, άρα αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη. Και επειδή το σώμα μας λειτουργεί σαν ένα καλοκουρδισμένο εργοστάσιο, που όλα συνδέονται μεταξύ τους, ο διαβήτης σημαίνει και αυξημένο κίνδυνο εμφράγματος.  

Ας προσέξουμε λοιπόν κάποια πράγματα…
Μερικά συμπτώματα θα πρέπει να μας ανησυχήσουν και να αποτελέσουν αφορμή για μία επίσκεψη στον γιατρό μας. Από την άλλη πλευρά, ακολουθώντας κάποιες οδηγίες, μπορείτε να θωρακίσετε όσο το δυνατόν καλύτερα την καρδιά σας.

•    Προσοχή στις ζαλάδες και τους αφύσικους παλμούς της καρδιάς
•    Ακούστε το σώμα σας! Οι αυξομειώσεις στους παλμούς, το αίσθημα πίεσης στο στήθος ή η δυσκολία στην αναπνοή, μπορεί να είναι σημάδια προβλήματος στην καρδιά.
•    Προσπαθήστε με το που μπείτε στην εμμηνόπαυση, να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα διατροφής και να μην συνεχίσετε να τρώτε όπως τρώγατε.  
•    Δεν υπάρχει καλύτερη περίοδος για να διακόψετε το κάπνισμα, αν δεν το έχετε κάνει ήδη!
•    Μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, άπαχο κρέας, ψάρι, καλά λιπαρά, όσπρια και φρούτα, είναι ο καλύτερος σύμμαχος.
•    Τέλος, έχει αποδειχθεί ότι η ήπια άσκηση μπορεί να έχει πολύ σημαντικά οφέλη για τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση, αλλά και να ασκήσει προστατευτική δράση ενάντια στα καρδιαγγειακά προβλήματα.





Διαβάστε ακόμα
Πέντε ερωτήσεις για την πρόωρη εμμηνόπαυση Διατροφή στην εμμηνόπαυση Γιατί καθυστερεί η περίοδός μου;
  English version






ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ Dr. ΝΑΟΥΜ

Κοσμητική Γυναικολογία / Μαιευτική