Περίοδος και δυσκοιλιότητα

Λίγες μέρες πριν την περίοδο παρουσιάζονται στο σώμα μας διάφορα συμπτώματα, αρκετά ενοχλητικά. Μερικά από τα πιο συνηθισμένα είναι το πρήξιμο και ο πόνος στο στήθος, ο πονοκέφαλος, το φούσκωμα στην κοιλιά, ο πόνος στη μέση, η δυσκοιλιότητα και η μελαγχολική διάθεση. Πρόκειται για το γνωστό και ως προεμμηνορυσιακό σύνδρομο http://www.ananeosi.gr/index.php?page=2&content=431, το οποίο ταλαιπωρεί πολύ τις γυναίκες, συνήθως όμως τα συμπτώματα υποχωρούν αισθητά τις πρώτες ημέρες της περιόδου.

Η δυσκοιλιότητα

Ένα από τα συμπτώματα που ίσως σπάνια παρατηρούμε, είναι η δυσκοιλιότητα. Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να φτάσει σε τέτοιο σημείο που να δημιουργήσει πρόβλημα στο εντερικό σύστημα της γυναίκας, ενώ μπορεί να της προκαλέσει σημαντικούς πόνους στην κοιλιά. 
Το πρήξιμο χαμηλά στην κοιλιά άλλωστε πριν από την περίοδο, είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο, διότι τα οιστρογόνα αυξάνονται σημαντικά τις ημέρες της περιόδου με αποτέλεσμα να ελαττώνεται η λειτουργία της πέψης των τροφών και να δημιουργείται κατακράτηση των υγρών. Ως αποτέλεσμα, έχουμε τη δυσκοιλιότητα, που είναι πολύ έντονη σε αυτή τη φάση της περιόδου. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η δυσκοιλιότητα υποχωρεί τις πρώτες ημέρες της περιόδου, οπότε σε περίπτωση που το πρόβλημα συνεχίζει να επιμένει, τότε ίσως δεν ευθύνεται το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο, αλλά κρύβονται άλλοι πιθανοί λόγοι…

Τι μπορούμε να κάνουμε; 

Εκτός από τον γυναικολόγο, που ασφαλώς έχει να προτείνει λύσεις για τις δύσκολες περιπτώσεις, εμείς πρέπει να κάνουμε μερικά βοηθητικά πράγματα για να ξεκουράσουμε το σώμα μας από το δυσάρεστο αίσθημα, το φούσκωμα και τη δυσπεψία της δυσκοιλιότητας.
 Αρχικά, πρέπει να φροντίσουμε τη διατροφή μας, για να διορθώσουμε την κατακράτηση των υγρών, πίνοντας πολύ νερό, μειώνοντας το αλάτι και καταναλώνοντας πολλά λαχανικά, φρούτα και κυρίως άφθονες φυτικές ίνες, που όλοι ξέρουμε ότι βοηθάνε στην κινητικότητα του εντέρου. Επίσης, καλό είναι να ασκούμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο ή έστω να περπατάμε, καθώς η ήπια άσκηση ακόμα και τις ημέρες της περιόδου συμβάλλει θετικά στις κράμπες και στην αντιμετώπιση του φουσκώματος.


Κάποιες τροφές που θα πρέπει σίγουρα να εντάξουμε στη διατροφή μας τις δύσκολες μέρες είναι:
Αβοκάντο
Πατάτες (με φλούδα)
Καστανό ρύζι
Αχλάδια
Αμύγδαλα
Μήλα
Μαύρα φασόλια
Τοματοπολτός
Ρόφημα μέντας

Η σχέση μας με την τουαλέτα ειδικά τις ημέρες της περιόδου ίσως γίνει πολύ δύσκολη, γι’ αυτό πρέπει όσο είναι δυνατόν να βοηθήσουμε το σώμα μας. Μην ξεχνάτε, ότι ακόμα και ένα καλό κοιλιακό μασάζ μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη δυσκοιλιότητα, αλλά και στους πόνους περιόδου των πρώτων ημερών…





Διαβάστε ακόμα
Η χορτοφαγία επηρεάζει τη γυναικολογική υγεία; Διατροφή στην εμμηνόπαυση 3 λόγοι που δεν σου ήρθε περίοδος
  English version






ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ Dr. ΝΑΟΥΜ

Κοσμητική Γυναικολογία / Μαιευτική