Σωστή διατροφή για γυναικολογική υγεία

Είναι βέβαιο ότι μια υγιής γυναικολογικά γυναίκα, πρέπει να υιοθετεί υγιείς διατροφικές συνήθειες. Κι όταν λέμε υγιής γυναικολογικά, εννοούμε χωρίς αυτά τα μικρά ή τα μεγάλα προβλήματα που ταλαιπωρούν συνήθως τις γυναίκες όπως κολπικές λοιμώξεις, κακή κλιμακτήριο, κουραστική εγκυμοσύνη και διάφορα άλλα προβλήματα τα οποία εγκυμονούν αρκετούς κινδύνους.
Το βασικό ερώτημα είναι, αν τελικά μπορεί η γυναίκα μέσα από ένα πρόγραμμα διατροφής να καταφέρει να μειώσει κάποια συμπτώματα που την ταλαιπωρούν ή κατά πόσο τελικά μπορεί η διατροφή να συμβάλλει στην αποφυγή των γυναικολογικών προβλημάτων. Μέσα από μακροχρόνιες έρευνες, έχει αποδειχθεί ότι η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία του ανθρώπου.

Θα ασχοληθούμε λοιπόν με τη διατροφή, αρχίζοντας με ένα ενδιαφέρον δεδομένο… Είχατε ποτέ σκεφθεί ότι το αβοκάντο κάνει πολύ καλό στη γυναικολογική υγεία;  Αν το κόψεις το αβοκάντο στη μέση, μοιάζει με τη μήτρα. Είναι πλούσιο σε φολικό οξύ και θεωρείται από τους επιστήμονες ως το καλύτερο μέτρο πρόληψης κατά του καρκίνου της μήτρας! Εκτός όμως από την ομοιότητά του με το σχήμα της μήτρας, το αβοκάντο χρειάζεται 9 μήνες για να γίνει από άνθος, ώριμο φρούτο, όσο χρειάζεται δηλαδή και ένα μωρό για να μεγαλώσει στη μήτρα της μητέρας του! Άρα, λέμε ναι στο αβοκάντο!

Ας δούμε πιο συγκεκριμένα την αξία ορισμένων τροφών.

1. Εντάξτε στο διαιτολόγιό σας τη βιταμίνη D και το ασβέστιο. 

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι: το κατσικίσιο τυρί, η μοτσαρέλα, το γάλα, το γιαούρτι, ο σολομός, το σκουμπρί οι σαρδέλες , τα φασόλια, το λάχανο, τα αμύγδαλα και τα ξερά σύκα. Τροφές πλούσιες στη βιταμίνη D είναι: τα λιπαρά ψάρια , το αυγό, το συκώτι και το μουρουνέλαιο. Πρόκειται για τροφές που βοηθούν τα κόκαλα, συμβάλλουν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.

2.Καταναλώστε τροφές που έχουν βιταμίνη Β6.
Επιστημονικές μελέτες λένε ότι η ημερήσια κατανάλωσή της, μειώνει κατά πολύ τα συμπτώματα του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου. 
Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6 είναι: τα σιτηρά, η μπανάνα, η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το ψάρι και η πατάτα.

3.Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε.

Όπως η τσιπούρα, το σκουμπρί, ο σολομός, οι ξηροί καρποί και τα έλαια. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι το λάδι, το φυστικοβούτυρο, τα αμύγδαλα και το σπανάκι. Ιδιαίτερα στην εγκυμοσύνη, τα καλά λιπαρά βοηθούν στη μείωση του πρόωρου τοκετού.

4.Να τρώτε συχνά τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, που μειώνει τα συμπτώματα της κατακράτησης των υγρών πριν ή μετά την περίοδο και είναι και αντιφλεγμονώδες. 
Τροφές με μαγνήσιο είναι το σπανάκι, οι μπανάνες, τα αμύγδαλα, τα καρύδια, η σόγια, οι πατάτες καθώς και τα μη επεξεργασμένα δημητριακά.

5.Ενισχύστε τον μεταβολισμό σας με πολύ νερό, χαμομήλι και φρέσκους χυμούς από φρούτα και λαχανικά

6. Επιλέξτε τα γαλακτοκομικά με προβιοτικά

Ρυθμίζουν το PH, διατηρώντας την κατάλληλη ισορροπία στη φυσική χλωρίδα του κόλπου, με αποτέλεσμα να έχετε λιγότερες κολπίτιδες. 
Αποφύγετε το αλκοόλ, τη ζάχαρη, την καφεΐνη και το αλάτι. Ξεχάστε επίσης τις υποθερμιδικές και μονοφαγικές δίαιτες, που είναι φτωχές σε θρεπτικά στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία του οργανισμού.





Διαβάστε ακόμα
Τσιγάρο και γυναικολογική υγεία Ενδομητρίωση και διατροφή Αντιβίωση και γυναικολογική υγεία
  English version






ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ Dr. ΝΑΟΥΜ

Κοσμητική Γυναικολογία / Μαιευτική