Άσκηση μετά την εγκυμοσύνη

Kαταπολέμισε τις ορμόνες που πλήττουν την ψυχολογία σας

Ξυπνήστε τις ενδορφίνες και βοηθήστε στο να εξαφανιστεί γρήγορα η επιλόχειος κατάθλιψη! Δείτε τα βήματα για ένα σωστό πρόγραμμα άσκησης μετά την εγκυμοσύνη, που θα επαναφέρει σώμα και πνεύμα στην καλύτερη κατάστασή του.

Μετά την εγκυμοσύνη, οι ορμόνες και η αλλαγή στην εικόνα του σώματός σας μπορεί να πλήξουν την ψυχολογία σας. Η φυσική άσκηση μπορεί να γίνει ο καλύτερος σύμμαχός σας στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης μετά τη γέννα καθώς η βελτιωμένη αυτοεκτίμηση είναι το κύριο ψυχολογικό όφελος όταν γυμναζόμαστε τακτικά. Το μυστικό βρίσκεται στις ενδορφίνες! Όταν γυμνάζεστε, το σώμα απελευθερώνει ενδορφίνες, οι οποίες αλληλεπιδρούν με τους υποδοχείς στον εγκέφαλο που μειώνουν την αίσθηση του πόνου. Επιπλέον οι ενδορφίνες ενεργοποιούν μία θετική αίσθηση στο σώμα, παρόμοια με εκείνη που φέρνει η μορφίνη, χωρίς βέβαια τις συνέπειες της εξάρτησης. Για παράδειγμα, το συναίσθημα που ακολουθεί μετά το τρέξιμο ή την προπόνηση συχνά περιγράφεται ως «ευφορία» και πολύ συχνά συνοδεύεται από μία θετική προοπτική για τη ζωή. Η έρευνα έχει αποδείξει ότι η άσκηση είναι ένα αποτελεσματικό αλλά συχνά παραγνωρισμένο όπλο στη θεραπεία της  ήπιας ως μέτριας κατάθλιψης.

Η τακτική άσκηση έχει επιβεβαιωθεί ότι:

  • μειώνει το στρες
  • αποκρούει την κατάθλιψη
  • τονώνει την αυτοπεποίθηση
  • βελτιώνει τον ύπνο

Παράλληλα έχει τα εξής οφέλη για την υγεία:

  • ενδυναμώνει την καρδιά
  • αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας
  • μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • βελτιώνει τον μυϊκό τόνο
  • ενισχύει τα κόκαλα
  • μειώνει το σωματικό λίπος
  • βελτιώνει τη φυσική κατάσταση
  • σας κάνει να δείχνετε υγιείς

Πότε και πως μπορείτε να ξεκινήσετε;
Αμέσως μετά τη γέννα ξεκινήστε κατευθείαν με απλό streching των πυελικών σας μυών και ασκήσεις για τους κάτω κοιλιακούς. Από την πρώτη κιόλας εβδομάδα μετά τη γέννα, μπορείτε να βγάζετε βόλτα το μωρό σας με το καροτσάκι και ανάλογα με την αντοχή σας, να ρυθμίσετε την ταχύτητα και την ένταση της βόλτας.
Μετά τον πρώτο μήνα, ο χορός, η γιόγκα, η low impact αεροβική και το περπάτημα είναι μερικές ιδέες, ενώ θα πρέπει να συμβουλευθείτε τον γυναικολόγο σας πότε ενδείκνυται να προχωρήσετε με τρέξιμο, κολύμβηση, έντονη αεροβική και τένις, προκειμένου να έχετε αναρρώσει πλήρως και να μην αντιμετωπίσετε πιθανή ακράτεια. Σε κάθε περίπτωση, αν γυμναζόσασταν και πριν τη γέννα και αν η γέννα σας κύλησε ομαλά, τότε μπορείτε να επανέλθετε γρηγορότερα στο πρόγραμμά σας

Μην ξεχνάτε πως η συνύπαρξη με άλλα άτομα είναι σημαντική για την καταπολέμηση της κατάθλιψης οπότε θα μπορούσατε να παρακολουθήσετε ένα ομαδικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση που οι ορμόνες της εγκυμοσύνης επηρεάζουν τις αρθρώσεις σας, πράγμα που μπορεί να συμβεί κατά τους πρώτους έξι μήνες μετά τη γέννα, ελαττώστε την ένταση της άσκησης. Έρευνες έχουν δείξει πως και μία συνεδρία μασάζ μπορεί επίσης να παράξει τις ενδορφίνες.

Δείτε ακόμα...

- Advertisement -